שפת גוף של נאום בני גנץ: מה היא משדרת?

שפת גוף של נאום בני גנץ: מה היא משדרת?
שפת גוף ופנים מורכבת ממאות מחוות והבעות שעין האדם מתקשה להבחינם. ניתן לשים לב לפרטי פרטים כשהחומר הגלם של הוידיאו מונח לפניך וביכולתך לעצור אותו לפרקים. שפת הגוף שונה משפת הפנים רק משום שיש לשים לב למילים שיוצאות מהפה בשילוב שפת הגוף הנכנעות להן או מתנגדות להן.

קריאת שפת הגוף והפנים בעצם מתחילה בהבנה שהאדם באשר הוא עוטה מסכה. מסכה זו מיועדת בו זמנית להסתיר את תוכו של האדם בבחינת "אין תוכו כברו" ורק האלהים יראה פנימה "כִּי הָאָדָם יִרְאֶה לַעֵינַיִם וַיהוָה יִרְאֶה לַלֵּבָב" וישיב לו כגמולו "אֲנִי יְהוָה חֹקֵר לֵב בֹּחֵן כְּלָיוֹת וְלָתֵת לְאִישׁ כדרכו כִּפְרִי מַעֲלָלָיו".
אחד מהכלים הראשונים של האדם לחוות דעה זה רושם ראשוני – 30 שניות לערך עומדות לרשותו לתת קרדיט או לפסול את האדם שמולו. מה שנקרא כימיה ולרוב האדם נופל בפח ברגשותיו. כי הכימיה היא קצרת זמנים והדבר גם תלוי מה היה המצב רוח שלך לפני המפגש עם האחר.
בדרך כלל אדם מתרשם מהאחר לאחר ששמע במעט אודותיו – אם התרגש מדבריו, אם מצא סימפטיה אליו, חמלה והזדהות.
במקרה של בני גנץ, הרמטכ"ל לשעבר, ניכר שהוא התאמן רבות עם מובילי דעה, עם כותבי שורות וגם עם מי שלימד אותו לעמוד מול קהל. ניכר שזו היתה טבילת אש ראשונה עבור מי שרגיל היה לעמוד מול פקודים ולא מול תקשורת מבקרת והיו שהגדילו לעשות לשם קטילת המועמד. נכון, העמידה שלו בשילוב עם תנועות ידיו היו מאולצות ולא הותאמה לדיבור כראוי. כמו לראות סרט, לקרוא את הכתוביות שלו כשהן לא מתאימות לקצב הדיבור היוצא מפיו בשל השהיה בדיבור.
בסופו של דבר המילים שיצאו מפיו פנו לקהל רחב למדי, למכנה המשותף של כל העם – לכל האנשים מבני העם המבקשים יושרה, שפה שאינה יוצאת מהפה לחוץ, מאנשים הפועלים למען העם, לעם הרוצה לחיות בשלום.
אבל המציאות המורכבת מדללת את המילים המתחסדות ומעמידה את מי שאמור לעמוד בראש המדינה למבחן. האם הוא ניחן ביכולות לעמוד בראש?
יותר מכך, אדם המבקש לעמוד בראש נדרש כפוליטיקאי לחתום על הסכמים למורת רוחו רק משום שאין הוא יכול להרכיב קואליציה ללא המנדטים שלהם. וכך מוצא עצמו מי שעומד בראש המדינה בבחינת "וְגָר זְאֵב עִם כֶּבֶשׂ וְנָמֵר עִם גְּדִי יִרְבָּץ וְעֵגֶל וּכְפִיר וּמְרִיא יַחְדָּו וְנַעַר קָטֹן נֹהֵג בָּם".
אהרון לב הארי מרצה לשפת גוף ופנים.
להזמנת הרצאה 050-6359000

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *