האם אתה מוכן לנפץ את השלשלאות שלך?

מנפץ השלשלאות: מעבדות לחירות 

כל אדם בא לעולם עם שלשלאות המעכבות אותו. כאלה המשפיעים עליו בריאותית, כאלה המונעים אותו כלכלית. רק אדם המקבל עליו את אותם השלשלאות ילמד בטכניקה מיוחדת כיצד מבטלים אותם או מצמצמים את השפעתם המידיית.

אדם הוא נזר הבריאה ככזה הוא נדרש להבין שהוא למעשה הפלא השמיני של בריאת עולם. כל העולם נברא לכבודו, כל העולם מעניק לו את קיומו והוא צריך להחזיר את המתנה שקיבל על ידי תיקונו. מרגע שבגר לעמוד על רגליו השלשלאות כבר לוכדות אותו, מעצימות את תכונותיהם עליו או נחלשות בהתאם להבנתו את המציאות העכשווית. מטבע הדברים, במהלך השנים, הוא כבר מרגיש בשל לקבל החלטות שיכולות לעצב אותו – החלטות שיש עמם חישול ובגרות עם צבירת ניסיון עשיר. ושוב אנו חוזרים לשלשלאות החובטות בו כל העת מספרות את סיפורן מאחורי הקלעים: היכשל ("אין לי מזל"), היקום (לא מוותר), היכבד את עולמו (יעשר למען תתעשר), היתמיד (אמונה חזקה), היחכם (אחד הלומד תוך כדי תנועה)!!! 

מבקש לו האדם לעלות למדרגת "אדמה לעליון" בבחינת "וַיִּקְרָא הָאָדָם שֵׁמוֹת לְכָל הַבְּהֵמָה וּלְעוֹף הַשָּׁמַיִם וּלְכֹל חַיַּת הַשָּׂדֶה". לאדם יש כוחות כי הוא מסוגל להעיז לשנות, לתקן, לחלום. אז אם הוא כזה כל יכול – האם הוא יכול להסיר את השלשלאות מעל עצמו שכן, אין אדם יכול לצאת מבית אסוריו בכוחות עצמו. נזר הבריאה מסמל את שאיפותיו להידמות למשהו שמעל הטבע – לא כוחות על, אלא ההתחברות למשהו נשגב ומופלא.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *