תשעה באב

תשעה באב

חורבן בית המקדש התרחש בט' באב. בגינו מתקיים אבל וצום בשל הכנסת צלם טומאה לתוכו. צל"ם הוא הרע אותו מבקשים להסיר, משל אלהים אחרים. הזכרון הלאומי לזכור מהי שנאת חינם דבר המוביל לחורבן והיפוכו חברון שהוא אחדות.

בשואה אמרו איפה אלהים. מעשה שואה כמעשה אלהים אחרים, כמעשה צלם הנכנס להיכל הקדש. ואין מחילה אלא תחינה שדבר כזה לא ישנה. מותנה בעוצמה על פי דרך האמונה באלהים אחד.

חורבן אחרת חברון מקום מערת המכפלא. צל"ם במילוי מתקבל נח"ר משל חורבן, אחרת נח"ר-ב"ו.

בראשית פרק לב, פסוק לג

עַל-כֵּן לֹא-יאכְלוּ בְנֵי-יִשְׂרָאֵל אֶת-גִּיד הַנָּשֶׁה אֲשֶׁר עַל-כַּף הַיָּרֵךְ עַד הַיּוֹם הַזֶּה כִּי נָגַע בְּכַף-יֶרֶךְ יַעֲקב בְּגִיד הַנָּשֶׁה:

גיד הנשה נושא בקרבו את ט' באב יום חורבן בית המקדש. כף ירך נושא בחובו את יום הכיפורים האוחז בכל ישראל על עוונותיו.

ספירת חכמה מקורה באב אל מול ספירת בינה שמקורה באם.

אם כן ט' באב הוא לא אחר מאשר התפתחות מ"ה, הוא אדם, הנושא בקרבו את התפתחותו המוסרית. להתאמת מידות אדם. חשבו, בית המקדש הראשון יחשב עליון אל מול בית המקדש השני שיחשב תחתון. אדם במקבילה לבית המקדש שיש ממנו חול וקדש. יכול אדם לגבור על נמיכות קומתו, יכול אדם להתעלות אל האלהים.

בית המקדש נמצא אצל כל אחד מאיתנו. חורבן בית המקדש הוא לא אחר מאשר שבירת הכלים על מנת לאפשר לאדם היהודי עליה בקומה. אדם נולד כשבקרבו ט' ספירות (9 במשולש, קרי, 1+2+3…9 מתקבל מ"ה, הוא אד"ם) חסר אחד, ולא עשר.

תהלים פרק ח

פסוק ו

וַתְּחַסְּרֵהוּ מְעַט מֵאֱלֹהִים וְכָבוֹד וְהָדָר תְּעַטְּרֵהוּ:

זכרו, תאריך חורבן בית המקדש הראשון עמד על 586 לפני הספירה, אחרת בגימטריה 'ירושלם'. אחרי 70 שנה, בשנת 516 החלו להקים את בית המקדש השני. אחרת בגימטריה 'התקוה'.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *